İlkokul Danışmanımız Serhat Akdeniz ve Ortaokul Türkçe Bölüm Danışmanımız Gülsemin Kucba liderliğinde, 25 Kasım tarihinde, Anokulu, İlkokul Sınıf Öğretmenlerimiz ve Ortaokul branş öğretmenlerimize yönelik “Etkili Soru Sorma” çalıştayı gerçekleştirildi.
Etkili soru tasarım süreçlerinin çalışıldığı, Bloom taksonomisinin bilişsel süreç boyutu basamaklarının ve örneklerinin incelendiği, kazanımlara dayalı soru yazma üzerine makale incelemesinin yapıldığı bu çalıştayda, öğretmenlerimiz, değerli danışmanlarımız rehberliğinde, gruplar halinde taksonomi basamaklarına göre soru yazma çalışmaları yapmışlardır.
Öğretmenlerimizin mesleki gelişimlerine büyük katkı sağladığını düşündüğümüz bu verimli çalıştaya liderlikleri için danışmanlarımıza, değerli katılımları için de öğretmenlerimize teşekkür ediyoruz.
Serhat AKDENİZ, Sınıf Öğretmenliği mezunu olup, yüksek lisans eğitimini; “Eğitim Liderliği ve Planlaması” programında yüksek onur derecesiyle tamamlamıştır. Kurumsal çalışma hayatı boyunca PASS bilişsel müdahale programı, çocuk hakları programı, eğitim ortamlarında ayrımcılıkla mücadele programı kolaylaştırıcı öğretmenliği, IB PYP programı okul liderler grubu üyeliği ve ölçme – değerlendirme komite başkanlığı görevlerini yürütmüştür. Farklı sempozyum ve çalıştaylarda öğrenme ve öğretme, ölçme – değerlendirme, sınıf yönetimi ve veli iletişimi konusunda mesleki gelişim seminerleri veren Serhat AKDENİZ, okul gelişim danışmanlığı ve çocuklar ve ebeveynler için kolaylaştırıcılık ve danışmanlık çalışmaları yapmaktadır.
Gülsemin KUCBA, Lisans eğitimini Sakarya Üniversitesi “Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde, yüksek lisans eğitimini aynı üniversitede Türk Dili alanında tamamlamıştır. Özel ortaöğretim kurumlarında Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği, Türkçe Koordinatörlüğü görevlerinin ve üniversiteye hazırlık grupları ile çalışmalarının yanı sıra Sakarya Üniversitesinde okutmanlık yapmıştır. Kurumsal çalışma hayatı boyunca PYP, IB, P4C (Çocuklar için Felsefe) müfredat ve eğitim modelleri içinde çalışma fırsatı bularak, Masal Anlatıcılığı, Editörlük, Yaratıcı Yazma, Metin İnceleme ve Değerlendirme gibi birçok eğitim alarak, ediminleri öğretim programlarının geliştirilmesine katkı sağlayacak biçimde kullanmıştır. İş birlikli ders tasarımları, eleştirel okuma ve sorgulama, bibliyoterapi, Bloom taksonomisine göre soru yazma, iletişim becerileri, sınıf yönetimi, ölçme değerlendirme ve geri bildirim süreçleri konuları üzerine çalışan ve kurumlara danışmanlık veren Gülsemin KUCBA, öğretmenler, eğitim kurumları, çeşitli kişi ve kuruluşlara ihtiyaçlarına yönelik, eğitimler/atölyeler gerçekleştirmektedir.